Het Wereldspel en het Individueel Onderwijskundig Onderzoek
In slechts enkele minuten tijd krijgt de onderzoeker zonder taal zicht op iemands binnenwereld, (voorkeur) informatieverwerking en cognitieve capaciteiten.
Het afnemen van het onderzoek is heel laagdrempelig omdat er niet gepraat of geschreven hoeft te worden. Daarom is dit onderzoek ook heel geschikt voor individuen met taal- en /of communicatieproblemen zoals dyslexie, TOS, ASS of AD(H)D.
Na het afnemen van het Wereldspel volgt een Individueel Onderwijskundig Onderzoek(IOO). Een IOO geeft inzicht in de mate van concentratie, motivatie, manier van informatieverwerking maar ook in het welbevinden en de schoolse resultaten tot nu toe. Een IOO is zinvol bij de onderzoeksvraag of er een relatie is tussen gedrags- en/of leerproblemen en een sterke informatieverwerkingsvoorkeur (visueel/verbaal). Hierbij komen tevens de cognitieve capaciteiten van het individu naar voren en signaleert u eventueel aanwezige sociale en/of emotionele zaken die spelen.
Er kan ook voor gekozen worden om alleen het Wereldspel af te nemen.